woensdag 28 oktober 2015

Kaarten maken is niet moeilijk! Kijk maar eens...





Vandaag blog ik eens een tutorial om jullie te laten zien dat kaarten maken helemaal niet moeilijk hoeft te zijn! 
Bovenstaand kaartje heb je in een kwartiertje klaar! 
Dus geen tijd om iets zelf te maken is geen goede smoes meer ;-)

Het is zo leuk om zelfgemaakte kaartjes te versturen waarop je vaak een leuke reactie terug krijgt.

Ik zou zeggen "Probeer het ook eens!" Je hebt niet veel materiaal nodig. 
Ik heb hier met zo weinig mogelijk materialen een kaartje gemaakt wat er strak en winters uit ziet.

Mocht je nieuw zijn in de knutsel en Stampin' Up! wereld:
Cardstock is een duur woord voor gekleurd kaartkarton.
De kleuren binnen Stampin' Up! hebben namen, deze gebruik ik in de tutorial zodat je alles gemakkelijk terug kunt vinden in de catalogus.


Ik gebruik 2 kleuren, Tempting turquoise en Pacific point.
Inkt en cardstock zijn exact dezelfde kleuren waardoor alles op elkaar afgestemd is en er een rustig resultaat ontstaat.
Het zoeken naar de juiste kleuren is met Stampin' Up! verleden tijd! Het is erg gemakkelijk werken.
Cardstock en inkt vind je op pagina 137 en verder v/d basiscatalogus rechtsboven op deze site.



Deze stempelset en pons heb ik gebruikt voor dit kaartje.
Flurry of wishes bundel (bestelnummer 140868, €39,75)
Zie kerstcatalogus rechtsboven op deze site.



Stempel met Tempting turquoise op de Whisper White cardstock achtergrond (10x14,5 cm) met de sneeuwvlokken.



Plak de achtergrond op de Pacific point basiskaart. (dubbelgevouwen A5)




Snij een strook Pacific point cardstock (10,5 x 5 cm) en plak deze iets onderaan op de kaart.



Snij een stuk Tempting turquoise cardstock (9,5 x 4 cm) en bestempel deze met (Pacific point) sneeuwsterren.

Plak deze laag weer centraal op het donkerblauwe vlak.

Snij een stuk Pacific point cardstock  (5 x 2,5 cm) en stempel de tekst hier op.

Deze plak je zo op dat er linksboven nog ruimte is voor versiering.

Stempel de 2 kleinste sneeuwsterren met Tempting turquoise op Whisper White cardstock.
pons deze en plak ze linksboven de tekst met dimensionals/foamtape zodat er een hoogte verschil ontstaat.

Als decoratie kun je nog wat bling toevoegen.



Nou? Dat is toch niet moeilijk?
Willen jullie meer tutorials of informatie over de gebruikte producten dan kun je hieronder een reactie plaatsen (vind ik errug leuk!) of mailen via de contactgegevens op deze site.

Zie ik je gauw weer?





2 opmerkingen:

  1. Superleuk en superduidelijk! Dit is echt een mooie kaart die je ´s avonds na een drukke dag even kunt maken... heerlijk even een momentje voor jezelf, kost maar een kwartiertje, en toch een voldaan gevoel hebben over je gemaakte creatie. Ik kom er altijd helemaal van bij!

    BeantwoordenVerwijderen