maandag 23 november 2015

Spiegelkaarten

Als je in de spiegel kijkt is het soms een heel verschil hoe je er uit ziet.
De ene keer draag je een ruime comfort broek en de andere keer ben je op chiq.
Soms draag je make up en soms helemaal niet.


Wat heeft dat te maken met spiegelkaarten? Alles...
Aan de hand van de termen "basis" en "opgemaakt" ben ik 2 (bijna) dezelfde kaartjes gaan maken.

De ene op een makkelijke manier en de andere uitgebreider.



Bovenstaande kaart heb ik met design serie papier gemaakt.
Design serie papier is papier met leuke patronen die qua kleur prima bij elkaar passen.
Ik heb de strookjes in verschillende breedtes gesneden en daarna met de bannerpons (rechtsonder op de foto) geponst
Daarna heb ik 2 vlinders gestempeld en geponst en al snel was het kaartje klaar.
Eenvoudig maar leuk en het geheel past bij elkaar.

Het 2e kaartje is iets moeilijker/meer werk om te maken.
In plaats van design serie papier ben ik zelf achtergrond papier gaan stempelen met verschillende stempels en kleuren. In principe kun je veel bloemen- of figuurstempels voor achtergrondjes gebruiken. De strookjes heb ik weer  met de bannerpons geponst en het geheel vastgelijmd.
Voor dit kaartje heb ik dezelfde kleuren combinatie als hierboven gebruikt.
Het zijn de volgende kleuren:
Elegant eggplant
Basic black
Tip top taupe
Whisper white


In plaats van vlinders heb ik nu voor hartjes gekozen. 

Zo zie je maar beide kaartjes zijn leuk en je kunt het zo moeilijk/bewerkelijk maken als je zelf wilt!
Dus heb je geen tijd dan ga je voor de makkelijke manier en wil je lekker creatief bezig zijn dan kun je achtergrondjes stempelen. Dat is overigens ontzettend leuk en rustgevend om te doen ;-)

Wil je ook eens een makkelijk maar leuk kaartje maken dan nodig ik je van harte uit om eens te komen stempelen! Maar wees gewaarschuwd, het is ontzettend leuk en verslavend!





4 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan en wat heb je het weer mooi omschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan en wat heb je het weer mooi omschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superidee en heel leuk en duidelijk uitgelegd Aly!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Great combo of papers to show off that lovely punch Aly. Zx

    BeantwoordenVerwijderen