dinsdag 15 december 2015

10 days until christmas met tutorial!




Is het geen schatje? Deze vrolijke winterse kaart maakte ik met behulp van de bokeh techniek. Hoe dat werkt? Volg snel de onderstaande stappen en jij kunt het ook!



Kies 3 kleuren inkt en snij een stuk Whisper White cardstock van 10x14 cm. Breng de inkt met sponsje en draaiende beweging aan tot het hele vel bedekt is. De kleuren die ik gebruikt heb zijn Melon Mambo, Elegant Eggplant en Tempting Turquoise.
Pons een vorm (in dit geval sneeuwster) uit een stuk karton en gebruik het karton als mal.

Leg de mal op het gekleurde vel en spons met craft inkt de ster vol zodat deze in zijn geheel op het gekleurde vel zichtbaar is. Ga door totdat de sneeuwsterrren mooi verdeeld zijn.

Doe bovenstaande eventueel met een ander formaat sneeuwster.

Stempel, als je dat leuk vindt, daarover heen met een donkere kleur. Ik heb de Flurry of Wishes stempelset gebruikt en deze met Elegant Eggplant gestempeld.

Voor de sneeuwpoppen op mijn kaartje heb ik de stempelset Snow place gebruikt.
Deze set is superschattig! Er zitten 2 sneeuwpoppen, een pinguin en allerlei accessoires om ze op te leuken bij. Deze kun je na het stempelen stansen met de bijbehorende set.

Om de sneeuwpoppen niet te laten "zweven" heb ik een sneeuw ondergrond gemaakt met gescheurde stukken whisper white cardstock.

En zie daar! Het resultaat! Een vrolijke winterse kaart!



Met deze kaart wil ik meedoen aan een paar challenges:


4 opmerkingen:

  1. wat een mooie techniek. en wat is het een mooie winterse kaart geworden! dankjewel voor je deelname aan de challenge bij KIC! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful inked background stamping Aly. I love all the gorgeous rich colours and the cute snowmen.
    Thank you for sharing your lovely card with us at Penny Black and More.

    Shirley

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Loving this card, beautiful background for the cute snowmen! Thanks so much for sharing with us this month at Penny Black and More!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke techniek en je hebt er een mooie kaart mee gemaakt.
    Gezellig dat je mee doet bij KIC.

    Groetjes Jane

    BeantwoordenVerwijderen